Accountmanagement-resultaten
Voor ieder resultaat is er een effectieve werkwijze.
Klanten nemen alle beslissingen
Klanten besluiten of zij klant worden, klant blijven, meer zaken willen doen, etc. Klanten nemen alle beslissingen ten aanzien van onze resultaten. Dit doen zij op basis van de waarde die zij ervaren en verwachten.Onze resultaten kunnen we alleen beïnvloeden door waarde te leveren en de accountmanager is de waarderegisseur. Want wat waardevol is, is voor iedere klant anders.
Welk resultaat zou jij willen verbeteren?
Relevanter worden en partnerships bouwen
Partnerships zijn gebaseerd op relevante waarde voor de klant. Niet de basiswaarde van jullie product of diensten, die kunnen ze overal krijgen. Maar de business waarde van jullie commitment aan hun succes. Hoe meer waarde, hoe minder je inwisselbaar bent. Je hebt een werkwijze nodig die je gehele team hierin succesvol laat zijn.
Winst, omzet en share of wallet
Organisaties met een gestructureerde werkwijze behalen 30% betere resultaten vanuit hun bestaande klanten. Een werkwijze moet niet alleen structuur bieden, maar ook een strategie die leidt tot klanten die graag meer zaken met jullie doen. Wat je doelen ook zijn, het moet een organisatie-competentie zijn om deze te behalen.
Klantbehoud, NPS en tevredenheid
Meer dan €23 miljard aan omzet wordt beschermd door het Clients for Life® proces van Tenacity. Het is ontwikkeld met meer één gedachte: het behouden van de klanten die je niet kunt veroorloven om te verliezen. Clients for Life is niet alleen een filosofie, maar een proces met gedetailleerde stappen.