Value Based Partnerships

Een bijzonder succesvolle werkwijze voor accountmanagement-teams.

Business resultaat

Management resultaat

Direct te implementeren.

Wat is Value Based Partnerships?

Value Based Partnerships is een compact proces dat focust  op wat accountmanagers moeten doen om succesvol te zijn.

Met compact bedoelen wij dat het proces uit niet meer, maar ook niet minder bestaat dan die zaken die absoluut nodig zijn. In 35 jaar hebben wij samen met onze klanten hier de absolute best practices in ontwikkeld. Het proces is doeltreffend en de instrumenten zijn zeer plezierig om mee te werken.

Met compact bedoelen we ook dat je team er al binnen 6 maanden succesvol mee kan werken!

Waarom werkt het?

Omdat jij als business partner niet langer inwisselbaar bent!

Je bent inwisselbaar wanneer een klant dezelfde waarde beleeft als bij ieder ander. En andersom; een klant wil juist zélf een partnership aangaan wanneer de beslissers waarde ervaren die zij niet denken zomaar ergens anders te kunnen krijgen.

Vaak zijn accountmanagers vooral op de operatie gericht. Hierdoor blijft de waarde die de klant ervaart hangen op basis-niveau. Maar dat kan de klant overal krijgen.

Door Value Based Partnerships te implementeren besteedt je team meer tijd aan die dingen die écht zorgen voor resultaat:

Relaties ontwikkelen op het juiste niveau en zorgen dat je relevante waarde levert voor deze stakeholders.

De onderdelen

Eén proces met slechts vier stappen. Maar iedere stap is ontworpen voor optimaal gebruiksgemak en maximale effectiviteit. Het is een proces dat voor iedereen waardevol is. Voor de accountmanager, de leidinggevende en de klant.

– Een visuele stakeholder analyse

– Een effectief protocol voor klant-gesprekken over strategische waarde

– Een visueel accountplan op één pagina

– Een vast proces voor de leidinggevende om te monitoren en te coachen

Value Based Partnerships is een makkelijk te implementeren proces met best practices voor ieder stap.

Als manager doe je wat er van je verwacht wordt; jij leidt de organisatie naar een vaste werkwijze met zichtbare resultaten

Implementatie voor één team

Tot 10 accountmanagers

In 6 maanden is het proces geïmplementeerd, je team getraind en enthousiast en de eerste resultaten zichtbaar.

Wij trainen niet alleen, wij nemen ook de rollen op ons van projectmanager, coach en consultant. Wanneer het proces is geïmplementeerd, functioneert je team op het juiste niveau en als manager kun je heel gericht proces en inhoud coachen waardoor je veel minder nodig bent bij de klant zelf.

€ 24.500,-

Return on investment

Doordat wij dit proces al jaren hebben geoptimaliseerd, is het een kwestie van plug&play;. Daarmee zijn de kosten laag en is het resultaat hoog. Voor nog geen 25 duizend euro werkt je gehele team op het juiste niveau en is jouw organisatie in staat Value Based Partnerships zelfstandig voort te zetten.. Dat verdient zich al binnen het jaar terug in resultaat en rendeert daarna voor vele jaren. Dit bedrag is inclusief alle voorbereiding, materialen, gebruik van instrumenten, training en alle andere uren. Voor dit bedrag heb je jouw accountmanagement optimaal georganiseerd met best practices en de nieuwste inzichten!

Zullen we eens praten? We vertellen je graag meer.

Plan een gratis demo en stel al je vragen.

Of bestel eens deze boeken

Wat uw klanten u niet vertellen ....

In deze boeken maak je kennis met de filosofie en instrumenten van het Clients for Life® client retention process  waarmee leidende organisaties in de wereld van managed services hun strategische accounts managen en tegen de concurrentie beschermen. Pragmatisch, gestructureerd en bewezen effectief. 

Functional Pathways

Fitzgerald

Specialty Care

FreshEyes Reviews

We beginnen we iedere samenwerking door in de hoofden en harten van jouw klanten te kruipen.

Met de uitkomst van deze interviews zetten we jouw organisatie op zowel strategisch- als account niveau in beweging.

Het doet er niet toe of je het eens bent met de door de klant gedeelde inzichten, want toekomstige beslissingen worden genomen op basis van zijn perceptie en niet de jouwe.

FreshEyes Reviews zijn niet bedoelt voor kleine klanten, maar voor die klanten die je niet kunt veroorloven om te verliezen.We doen dit al 35 jaar en er is in de wereld geen beter instrument om je precies te vertellen hoe je ervoor staat en waar je kunt uitbreiden en verbeteren!

Wat onze klanten zeggen ...

Johan StellingerwerfManaging Director Sodexo Altys
Lees verder
Je kunt klanten verliezen terwijl je een hoge klanttevredenheid hebt. Clients for Life geeft het woord ‘waarde’ een hele nieuwe betekenis. Nu bekijk ik de relatie vanuit het perspectief welke relevante meerwaarde je kunt leveren vanuit je organisatie in plaats vanuit je product of dienst. Dit maakt dat ik op een andere manier de relatie met mijn klanten vorm geef. Heel inspirerend.
André MeijerAlgemeen Directeur Volkerwessel Telecom
Lees verder
Als u denkt dat het om klanttevredenheid draait wacht u een verrassing. Tenacity laat zien hoe uw key-accounts naar uw organisatie kijken en geeft handvatten hoe u uw organisatie kunt leiden naar hogere klantretentie.
René NijkampGeneral manager Sales & Branchemanagement Start People
Lees verder
Clients for Life helpt ons doel te bereiken: 100% van onze klanten kiest iedere keer weer voor Start People vanuit de waarde die zij ervaren in de samenwerking. Heeft u een zelfde ambitie? Dan beveel ik dit boek van harte aan. Dan leest u ook waarom volgens ons dit doel begint bij het bewust kiezen voor klanten die goed bij ons passen.
Michiel HillebrandChief Operating Officer Leviy
Lees verder
Tenacity heeft ons geholpen met een strategie om ook over lange tijd relevant te blijven voor onze klanten. Het Account Plan Canvas is hierin een geweldig instrument.
Vorige
Volgende
nl_NLDutch