“One man’s magic is another mans engineering”
Werkwijzen in accountmanagement
Succesvolle werkwijzen, direct te implementeren
Je wilt structuur, overzicht en een duidelijke werkwijze voor je team. Succes is niet toevallig, maar het gevolg van de beste werkwijze. Onze werkwijzen brengen die structuur en maken accountmanagers proactief.
Jij hebt grip op wat er gebeurt, ook als je er niet bij bent.
Kies een werkwijze met bewezen resultaat. Je team zal het snel omarmen en jij hebt de zekerheid dat je team de juiste dingen doet met grote effectiviteit. Dat geeft rust.
Werkwijze, niet alleen een denkwijze
Onze werkwijzen (Clients for Life en Value Based Partnerships) zijn uniek. Ze organiseren niet alleen het waarom en het wat, maar ook hoe je iets doet. Dat maakt ze uniek. Deze operationele instructies maken het verschil tussen een werkwijze en een denkwijze. Een framework dat alleen beschrijft Wat en Waarom je iets moet doen is onvoldoende effectief. Dat geeft wel richting, maar helpt accountmanagers niet bij excellente uitvoering. Daarmee creëer je niet consistent hoge resultaten. Om je team gestructureerd, effectief en zelfstandig te laten werken reik je ze de beste manier aan om de belangrijkste taken uit te voeren.
Al meer dan 35 jaar ontwikkelen wij echte best practices voor accountmanagers en brengen we deze samen in werkwijzen voor dienstverleners die direct zijn te implementeren.
Value Based Partnerships
Value Based Partnerships is een compacte en direct te implementeren werkwijze voor accountmanagement-teams.
Met dit proces ontwikkelen accountmanagers zelfstandig waardevolle en langdurige samenwerkingen met klanten.
Teams komen direct op een hoger niveau en managers krijgen veel meer tijd voor eigen strategische taken.
Clients for Life®
Clients for Life is de best practice wereldwijd om strategisch belangrijke klanten voor het leven te behouden. Het is een werkwijze die een cultuur teweeg brengt waarin iedereen 100% is gefocust op het behouden van de klanten waarvoor je zo hard hebt gewerkt om deze te krijgen.
Met dit proces maken diverse klanten tientallen miljoenen meer winst, ieder jaar weer. Het Clients for Life proces regelt de rol van de directie, sales, accountmanagement en operatie om dit te realiseren. Het is een organisatieproces voor winstgevende groei.
Zullen we eens praten? We vertellen je graag meer.
Zelf ontwikkelen of best practice kopen?
Een werkwijze is effectief wanneer het een systeem vormt van strategie, instructies voor de uitvoering en een managementproces. Alle elementen van een systeem hebben elkaar nodig en verstreken elkaar.
Het ontwikkelen van een werkwijze kan een hele opgave zijn. Het kost tijd en energie en moet aan allerlei voorwaarden voldoen om effectief te zijn. Een best practice implementeren is vaak een betere optie. Neem een kijkje op de pagina over het organiseren van accountmanagement.
Wil je meer weten over het ontwikkelen van een werkwijze en waar deze aan moeten voldoen om effectief te zijn, neem dan een kijkje op de pagina over het organiseren van accountmanagement.
Accountplannen die wél werken
Het laten werken accountplannen is soms een op zichzelf staande vraag die klanten aan ons hebben. Zeker omdat wij een accountplan hebben ontwikkelt waar accountmanager graag mee werken en dát is iets wat managers graag willen.
Organisatie die waar de accountplan echt en intensief gebruikt worden hebben gemiddeld 30% meer resultaat uit hun bestaande klanten.