Competentieontwikkeling

Zijn jouw accountmanagers net zo goed met klanten als jijzelf?

Training

De Tenacity partners zijn ervaren managers, trainers en coaches die je team helpen te excelleren.

Veel voorkomende vragen van onze klanten zijn:

  • – Ik wil mijn team op het juiste niveau brengen
  • – Mijn accountmanagers moeten strategischer denken en werken
  • – Het team moet meer gestructureerd en planmatig werken
  • – Ze moeten gelijkwaardige gesprekspartners worden op het hogere niveau

Trots op je team

Je wilt trots zijn op je accountmanagers als je ze actie ziet. Het gevoel hebben dat klanten in absoluut competente handen zijn en klanten hen waarderen.

Wat de belangrijkste taken in jullie werkwijze ook zijn, je wilt een situatie waarin je nooit de neiging voelt om in te springen of over te nemen.

Het begint allemaal met een solide werkwijze hebben gevolgd door meesterschap in de bijbehorende taken.

Onze aanpak

‘Ontwikkelen vanuit een werkwijze’

De eerste stap in ontwikkeling van een team is deze een vaste werkwijze te geven. Een werkwijze die niet alleen beschrijft wat mensen moeten doen, maar ook hoe zij dit moeten doen lost 50% van de competentie-vragen op. De meeste mensen zijn namelijk prima in staat te doen wat ze gevraagd wordt, terwijl zelf een best-practice ontwikkelen vaak een stap te ver is.

Daarnaast trainen wij de mensen in de bijbehorende vaardigheden en attitude voor meesterschap in deze werkwijze. 

Zo ontwikkelen de mensen zich in de context van jullie dagelijkse praktijk of in de context van een nieuwe werkwijze. Dit is een aanpak die erg wordt gewaardeerd door deelnemers en met een zeer hoge effectiviteit.

Competent zijn

Competent zijn betekent in onze ogen niet alleen het kunnen, maar ook het durven en willen excelleren. Dit krijgt speciale aandacht in onze trainingen omdat hier vaak de sleutel zit tot ontwikkeling. 

 

Rolopvatting, zelfperceptie en belemmerende- en helpende overtuigingen nemen een centrale plaats in bij onze training en coaching.  

We zetten daarbij vele werkvormen in, van ervaren tot uitdagen en van directe feedback tot inzichten aanreiken.

Zullen we eens praten? We vertellen je graag meer.

Ontwikkeling sturen

Het einddoel van ontwikkelen is om te presteren volgens jouw norm als manager.

Op een geheel natuurlijke manier integreren we jouw rol in onze trainingen. Hierdoor ontwikkelt jouw team op een plezierige manier de bereidheid om zich te ontwikkelen. Dit is een belangrijk aspect, want ontwikkelen is niet alleen een training bijwonen. Vaak zelfs is er lef en inspanning voor nodig van jouw team. De bereidheid ontstaat door aandacht en waardering, maar die van de trainer alleen is niet genoeg.

Voor dat wij starten met een training onderzoeken wij alle sturende en belemmerende elementen in de organisatie voor de gewenste ontwikkeling. Gezamenlijk maken wij een roadmap voor ontwikkeling. 

Plan eens een speeddate in, we vertellen je graag iets meer over onze aanpak en de resultaten die we kunnen realiseren voor jou.

Start in 3 stappen

Of stel hier je vraag

Wat onze klanten zeggen ...

Johan StellingerwerfManaging Director Sodexo Altys
Lees verder
Je kunt klanten verliezen terwijl je een hoge klanttevredenheid hebt. Clients for Life geeft het woord ‘waarde’ een hele nieuwe betekenis. Nu bekijk ik de relatie vanuit het perspectief welke relevante meerwaarde je kunt leveren vanuit je organisatie in plaats vanuit je product of dienst. Dit maakt dat ik op een andere manier de relatie met mijn klanten vorm geef. Heel inspirerend.
André MeijerAlgemeen Directeur Volkerwessel Telecom
Lees verder
Als u denkt dat het om klanttevredenheid draait wacht u een verrassing. Tenacity laat zien hoe uw key-accounts naar uw organisatie kijken en geeft handvatten hoe u uw organisatie kunt leiden naar hogere klantretentie.
René NijkampGeneral manager Sales & Branchemanagement Start People
Lees verder
Clients for Life helpt ons doel te bereiken: 100% van onze klanten kiest iedere keer weer voor Start People vanuit de waarde die zij ervaren in de samenwerking. Heeft u een zelfde ambitie? Dan beveel ik dit boek van harte aan. Dan leest u ook waarom volgens ons dit doel begint bij het bewust kiezen voor klanten die goed bij ons passen.
Michiel HillebrandChief Operating Officer Leviy
Lees verder
Tenacity heeft ons geholpen met een strategie om ook over lange tijd relevant te blijven voor onze klanten. Het Account Plan Canvas is hierin een geweldig instrument.
Previous
Next