Clients for Life®
Hét proces voor winstgevende klanten voor het leven
Direct te implementeren werkwijze. Bewezen hoge winstgevende groei.
Organisatiecompetentie
Structureel resultaten behalen zoals contract-winstgevendheid, klantbehoud en waarde voor klanten, moet een organisatiecompetentie zijn en niet afhankelijk van individuen.
Het Clients for Life® proces bevat alle instrumenten die een organisatie nodig heeft voor het managen van strategisch belangrijke contracten. Van het maken van strategisch commerciële keuzes tot en met operationele instructies voor het dagelijks managen van de accounts.
Wat is Clients for Life?
Clients for Life is een uniek accountmanagementproces. Het is specifiek ontwikkeld om grote dienstverleningscontracten te managen EN alle onderdelen zijn tot in detail uitgewerkt met instrumenten en handleidingen.
Om een organisatie structureel effectief te laten handelen zijn er best practices nodig voor de essentiële taken. En dat is nu precies het unieke aan Clients for Life, het geeft je team de instrumenten HOE dit uit te voeren.
Graag een keer de proef op de som nemen? Laat ons eens enkele reviews doen bij verloren klanten en/of verloren deals. We laten je direct zien wat er beter kan.
Enkele Clients for Life onderdelen
Right Clients Right Terms workshop
Stakeholderanalyse en transitie-protocol
Klant-workshops door accountmanagers
FreshEyes Reviews
Team Account Retention Planning
Tenacity inhuren of een eigen licentie
Grote klanten zijn het hart van je organisatie. Je kunt je simpelweg niet veroorloven om er ook maar ééntje te verliezen. Daarom richt je de accountmanagement-organisatie in op wederzijds maximale waarde: voor de klant en voor jouw organisatie.
Het Clients for Life proces is hierin de best practice voor dienstverleners. Zelfs de allergrootste bedrijven ter wereld geven aan dat ze vooraf nooit hadden kunnen vermoeden hoeveel beter het nog kon. Clients for Life bevat een accountmanagement proces en de tools om de uitkomsten doorlopend te verbeteren.
Er is een keuze om het hele proces in huis te halen met een licentie of om Tenacity in te huren voor incidentele ondersteuning bij grote klanten. Een workshop die de relatie met iedere klant zal versterken is de ‘Expectations Session’. Een workshop met alle beslissers bij de klant over de verwachtingen in de samenwerking. Het brengt de samenwerking naar een absoluut partnership. Vraag ons er eens naar.
Werkwijze, niet alleen een denkwijze
Onze werkwijzen (Clients for Life en Value Based Partnerships) zijn uniek. Ze organiseren niet alleen het waarom en het wat, maar ook hoe je iets doet. Dat maakt ze uniek. Deze operationele instructies maken het verschil tussen een werkwijze en een denkwijze. Een framework dat alleen beschrijft Wat en Waarom je iets moet doen is onvoldoende effectief. Dat geeft wel richting, maar helpt accountmanagers niet bij excellente uitvoering. Daarmee creëer je niet consistent hoge resultaten. Om je team gestructureerd, effectief en zelfstandig te laten werken reik je ze de beste manier aan om de belangrijkste taken uit te voeren.
Al meer dan 35 jaar ontwikkelen wij echte best practices voor accountmanagers en brengen we deze samen in werkwijzen voor dienstverleners die direct zijn te implementeren.
De resultaten
- Winstgevende contracten
- De hoogste klantretentie in de markt
- Een proces dat vertrouwen wekt bij nieuwe klanten
- De beste referenties in de markt
- Lagere organisatiekosten
- Echte partnerships met klanten
- Meer onderhandse verleningen van contracten
- Winstgevende groei van de organisatie
Zullen we eens praten? We vertellen je graag meer.
Functional Pathways
Fitzgerald
Specialty Care
FreshEyes Reviews
We beginnen we iedere samenwerking door in de hoofden en harten van jouw klanten te kruipen.
Met de uitkomst van deze interviews zetten we jouw organisatie op zowel strategisch- als account niveau in beweging.
Het doet er niet toe of je het eens bent met de door de klant gedeelde inzichten, want toekomstige beslissingen worden genomen op basis van zijn perceptie en niet de jouwe.
FreshEyes Reviews zijn niet bedoelt voor kleine klanten, maar voor die klanten die je niet kunt veroorloven om te verliezen.We doen dit al 35 jaar en er is in de wereld geen beter instrument om je precies te vertellen hoe je ervoor staat en waar je kunt uitbreiden en verbeteren!