Clients for Life®

Hét proces voor winstgevende klanten voor het leven

Direct te implementeren werkwijze. Bewezen hoge winstgevende groei.

Organisatiecompetentie

Structureel resultaten behalen zoals contract-winstgevendheid, klantbehoud en waarde voor klanten, moet een organisatiecompetentie zijn en niet afhankelijk van individuen.

Het Clients for Life® proces bevat alle instrumenten die een organisatie nodig heeft voor het managen van strategisch belangrijke contracten. Van het maken van strategisch commerciële keuzes tot en met operationele instructies voor het dagelijks managen van de accounts.

Wat is Clients for Life?

Clients for Life is een uniek accountmanagementproces. Het is specifiek ontwikkeld om grote dienstverleningscontracten te managen EN alle onderdelen zijn tot in detail uitgewerkt met instrumenten en handleidingen.

Om een organisatie structureel effectief te laten handelen zijn er best practices nodig voor de essentiële taken. En dat is nu precies het unieke aan Clients for Life, het geeft je team de instrumenten HOE dit uit te voeren.

Graag een keer de proef op de som nemen? Laat ons eens enkele reviews doen bij verloren klanten en/of verloren deals. We laten je direct zien wat er beter kan.

Enkele Clients for Life onderdelen

Right Clients Right Terms workshop

Stakeholderanalyse en transitie-protocol

Klant-workshops door accountmanagers

FreshEyes Reviews

Team Account Retention Planning

Tenacity inhuren of een eigen licentie

Grote klanten zijn het hart van je organisatie. Je kunt je simpelweg niet veroorloven om er ook maar ééntje te verliezen. Daarom richt je de accountmanagement-organisatie in op wederzijds maximale waarde: voor de klant en voor jouw organisatie.

Het Clients for Life proces is hierin de best practice voor dienstverleners. Zelfs de allergrootste bedrijven ter wereld geven aan dat ze vooraf nooit hadden kunnen vermoeden hoeveel beter het nog kon. Clients for Life bevat een accountmanagement proces en de tools om de uitkomsten doorlopend te verbeteren. 

Er is een keuze om het hele proces in huis te halen met een licentie of om Tenacity in te huren voor incidentele ondersteuning bij grote klanten. Een workshop die de relatie met iedere klant zal versterken is de ‘Expectations Session’. Een workshop met alle beslissers bij de klant over de verwachtingen in de samenwerking. Het brengt de samenwerking naar een absoluut partnership. Vraag ons er eens naar.

Werkwijze, niet alleen een denkwijze

Onze werkwijzen (Clients for Life en Value Based Partnerships) zijn uniek. Ze organiseren niet alleen het waarom en het wat, maar ook hoe je iets doet. Dat maakt ze uniek. Deze operationele instructies maken het verschil tussen een werkwijze en een denkwijze. Een framework dat alleen beschrijft Wat en Waarom je iets moet doen is onvoldoende effectief. Dat geeft wel richting, maar helpt accountmanagers niet bij excellente uitvoering. Daarmee creëer je niet consistent hoge resultaten. Om je team gestructureerd, effectief en zelfstandig te laten werken reik je ze de beste manier aan om de belangrijkste taken uit te voeren.

Al meer dan 35 jaar ontwikkelen wij echte best practices voor accountmanagers en brengen we deze samen in werkwijzen voor dienstverleners die direct zijn te implementeren.

De resultaten

Zullen we eens praten? We vertellen je graag meer.

Functional Pathways

Fitzgerald

Specialty Care

FreshEyes Reviews

We beginnen we iedere samenwerking door in de hoofden en harten van jouw klanten te kruipen.

Met de uitkomst van deze interviews zetten we jouw organisatie op zowel strategisch- als account niveau in beweging.

Het doet er niet toe of je het eens bent met de door de klant gedeelde inzichten, want toekomstige beslissingen worden genomen op basis van zijn perceptie en niet de jouwe.

FreshEyes Reviews zijn niet bedoelt voor kleine klanten, maar voor die klanten die je niet kunt veroorloven om te verliezen.We doen dit al 35 jaar en er is in de wereld geen beter instrument om je precies te vertellen hoe je ervoor staat en waar je kunt uitbreiden en verbeteren!

Wat onze klanten zeggen ...

Johan StellingerwerfManaging Director Sodexo Altys
Lees verder
Je kunt klanten verliezen terwijl je een hoge klanttevredenheid hebt. Clients for Life geeft het woord ‘waarde’ een hele nieuwe betekenis. Nu bekijk ik de relatie vanuit het perspectief welke relevante meerwaarde je kunt leveren vanuit je organisatie in plaats vanuit je product of dienst. Dit maakt dat ik op een andere manier de relatie met mijn klanten vorm geef. Heel inspirerend.
André MeijerAlgemeen Directeur Volkerwessel Telecom
Lees verder
Als u denkt dat het om klanttevredenheid draait wacht u een verrassing. Tenacity laat zien hoe uw key-accounts naar uw organisatie kijken en geeft handvatten hoe u uw organisatie kunt leiden naar hogere klantretentie.
René NijkampGeneral manager Sales & Branchemanagement Start People
Lees verder
Clients for Life helpt ons doel te bereiken: 100% van onze klanten kiest iedere keer weer voor Start People vanuit de waarde die zij ervaren in de samenwerking. Heeft u een zelfde ambitie? Dan beveel ik dit boek van harte aan. Dan leest u ook waarom volgens ons dit doel begint bij het bewust kiezen voor klanten die goed bij ons passen.
Michiel HillebrandChief Operating Officer Leviy
Lees verder
Tenacity heeft ons geholpen met een strategie om ook over lange tijd relevant te blijven voor onze klanten. Het Account Plan Canvas is hierin een geweldig instrument.
Vorige
Volgende
nl_NLDutch